Gry

Historia Nintendo #4 – rewolucja dwóch ekranów

3080442837_342d19855e_o
Pozostałe odsłony cyklu Historia Nintendo znajdziesz tutaj – klik

vg-nintendo-gameboy-advance_072014

Firma nie spoczęła na laurach – dalej zamierzała rozwijać nowego Game Boya, więc 23 lutego 2003 roku Nintendo wypuściło na rynek odmienioną wersję konsoli Game Boy Advance. Model GBA SP miał do zaoferowania przede wszystkim podświetlony ekran oraz zmieniony wygląd konsoli, który sprawia, że konsola w większości opinii stała się ona bardziej poręczna oraz łatwiejsza w transporcie.

Nadszedł jednak czas, w którym Nintendo całkowicie odmieniło rynek, gdy zamiast nieco zmienionego odcinania kuponów od znanej marki, postawiło na całkowicie nowy, odmienny i przede wszystkim świeży projekt. Proszę Państwa, proszę zasiąść wygodnie – na salony w kłębie pełnych spalin wjeżdża nowy król, nowa rybka w mieście – Nintendo DS!

176963072_4a1ff5d90a_b

Tak, dokładnie – końcówka 2004 roku była bez wątpienia przełomem w branży gier wideo. Nintendo odważyło się pokazać światu coś zupełnie nowego. Nintendo DS to konsola wyposażona w 2 ekrany (w tym jeden dotykowy), z wbudowanym WiFi, mikrofonem, wsparciem online Nintendo Wi-Fi Connection, a to wszystko zamknięte w zgrabnej obudowie typu clamshell.

To nie mogło się nie udać – programiści dostali do rąk coś, co przy odrobinie wysiłku i poświęcenia, mogło dać wymiar nowej historii konsol przenośnych. To ten sprzęt przyciągnął do siebie tłumy graczy, którzy postawili właśnie na Nintendo, dzięki czemu sprzedaż DS-a to 155 mln sprzedanych egzemplarzy, co wygląda imponująco przy 80 mln sprzedanych PSP. Oprócz tego Nintendo DS jest drugą najlepiej sprzedającą się konsolą na świecie – traci do PlayStation 2 niecałe 3 miliony sztuk.

Najnowsza przenośna konsola była wręcz zbawieniem dla firmy – wreszcie zostali docenieni na całym świecie, a biblioteka gier wydanych na DS-a do tej pory cieszy się wielką popularnością. Mario, Pokemony, serie Final Fantasy oraz Kingdom Hearts, 999, seria Scribblenauts, Zeldy, Time Hollow, seria Dementium, Harvest Moon’y, Ghost Trick, seria Phoenix Wright, DQ IX, Solatorobo, Hotel Dusk, Last Window, Okamiden, Aliens Infestation, Contra 4 – to tylko wierzchołek góry lodowej, jaką bez wątpienia jest biblioteka gier na właśnie konsolę.

Jednym z dodatkowych atutów jest to, że w wybranych wersjach konsola posiada również kompatybilność wsteczną z Game Boy’em Advance, co daje nam łącznie niezliczone godziny zabawy.

23003-nintendo-characters-1920x1200-game-wallpaper

Od tej pory ekran dotykowy w konsolach przenośnych stał się znakiem rozpoznawczym firmy Nintendo i nic nie zanosi się na to, by ktoś chciał to zmieniać.

We wrześniu 2005 roku Nintendo postanowiło raz na zawsze zakończyć erę Game Boyów, wydając ostatnią konsolę tej serii – Game Boy Micro. Konsolę cechują bardzo małe rozmiary, wysoka jakość ekranu, który nieco jest pomniejszony w stosunku do poprzedników, ale posiada tę samą rozdzielczość. Konsola doskonała dla gracza ściśle przenośnego, dzięki swoim rozmiarom zmieści się do każdej kieszeni, może również pełnić rolę umilacza czasu na lekcjach, gdy śmiało możemy schować go do piórnika i grać w co tylko zapragniemy. Tak właśnie kończy się ród Game Boy’ów, który ustąpił miejsca nowej, dwuekranowej dynastii.

Marzec 2006 roku przyniósł nam nową zabawkę, a mianowicie Nintendo DS Lite. Firma ponownie odświeżyła konsolę, w tym przypadku redukując wymiary i masę konsoli, oraz dodając obudowę, która swoją stylistyką przypominała konsolę, która wyszła ok. 9 miesięcy później.

Warto również dodać, że ekran w wersji Lite posiada żywsze i nierozmyte kolory, konsola posiada zwiększoną żywotność pracy baterii (aż do 19 godzin!), inaczej rozplanowane elementy (mniejszy D-pad, przesunięte START i SELECT, mikrofon przeniesiony na środek konsoli oraz osłonkę na SLOT-2, odpowiadający za odpalanie gier z GBA) oraz zmieniony typ obudowy.

148381238_b5d78fbf19_o

To jednak nie koniec rewolucji, jeżeli chodzi o naszych ulubionych karciarzy! Firma po raz drugi w jakże krótkim czasie postawiła na świeżość, odmienność oraz własne podejście do grania. Odważne slogany reklamowe w stylu Wii would like to play (gra słów: “Chcemy się bawić”, dosł. “Wii chce się bawić”) dały nam jedno do zrozumienia – Nintendo po raz kolejny robi wszystko po swojemu.

Nie rywalizując z konkurencją, tylko z gracją i nutką szlachetności omijając ją szerokim łukiem, krocząc po nieco innej, wydeptanej przez nich samych ścieżce. Efektem ich kombinowania oraz projektowania stała się konsola Nintendo Wii, która wyznaczyła nowe standardy w historii konsol stacjonarnych, dając konkurencji do zrozumienia, że może ich projekt jest śmieszny i niecodzienny, ale co nam po tym – przecież jest genialny!

Wii miało swoją premierę 16 listopada 2006 roku, rozpoczynając tym samym nowy rozdział w historii firmy – bo słabym wyskoku z Nintendo 64 i średnim debiutem z konsolą Nintendo Game Cube, to oni powracają na szczyt, nie patrząc na to, co ich otacza – tylko na to, co sami tworzą.

Wii postawiło przede wszystkim na jak największe doznania gracza, oferując mu pełne kontrolę nad grą za pomocą ruchów jego ciała, mówiąc wprost teraz w 100% przejmiesz kontrolę nad swoją postacią. Taka polityka firmy zaskoczyła wiele osób, a konsola stała się obiektem drwin ze strony zwolenników konkurencji.

Dalsza część historii firmy Nintendo za kilka tygodni. Nie wiesz co poczytać? Wylosuj sobie wpis! – klik

Konsola ta, którą obecnie można dostać za śmieszną kwotę 200 zł, oferuje niezliczone godziny świetnej zabawy dla całej rodziny, a ogromna różnorodność tytułów sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Zapisz się na newsletter!